Udruga za očuvanje informatičke baštine

AI2FUTURE konferencija

Udruga je organizirala Game Retro igraonicu u sklopu AI2FUTURE konferencije održane 14. i 15. listopada u prostorijama “Kraš”-a.

Evo i nekoliko “službenih” komentara što smo radili na Retro Gamingu na ai2future.

Za bodove i nagrade igrali su se Pacman na Namco joystick-u, Space invaders na novoj table top arkadnoj konzoli i igra iznenađenja koju nitko još nije igrao, a vrtjet će se na starom Pentium 3 laptopu kao emulacija domaćeg 8 bitnog kompjutera – Galaksija. Galaksija je bila vrlo primitivan komp bez zvuka, boje, grafike veće rezolucije, sa vrlo malo memorije i ograničenim BASIC interpreterom, ali je bila popularna jer se prodavala relativno jeftino u kitu i bilo ju je potrebno sastaviti. U posljednje vrijeme, Galaksija ponovno postaje popularna jer je napravljena kao klon originalne, ali sa novim dijelovima. Igra se zove Skijanje i jako je jednostavna. Igrač tipkama lijevo i desno izbjegava sve prepreke koje su mu na stazi. Naravno, u početku ima malo prepreka i igra je spora, a kasnije se ubrzava i ima sve više prepreka. Igra je napisana u BASIC-u sa nekoliko assemblerskih dijelova.

A sad malo o retro umjetnoj inteligenciji – na kompjuteru Sinclair ZX Spectrum i PC ZX emulatoru.

Prezentirali smo 2 programa koji su primjeri “umjetne inteligencije” 80-tih. Prvi program je napravljen da samostalno piše političke govore. Original je iz sredine 80tih, a ova verzija je opet napravljena 2017. Drugi program umjetne inteligencije će biti po prvi put prezentiran javnosti, a radi se o programu Pogađanje pojmova, koji je ing Branimir Makanec (doajen Hr informatike i robotike) objavio u časopisu ABC tehnika 1983. godine kao listing za Sinclair ZX-81 sa memorijskim proširenjem od 6Kb. Program je bio izgubljen do danas, dok ga prije koji mjesec nisam pronašao na fotografijama i odlučio ga prepraviti da radi na ZX Spectrumu i PC ZX emulatorima. Radi se o programu koji od igrača traži da zamisli neki pojam, a koji će kompjuter pokušati pogoditi postavljajući razna pitanja na koja igrač mora odgovoriti sa Da ili Ne. Ako kompjuter ne pogodi pojam, od igrača će tražiti koji je to pojam zamislio i koje pitanje treba postaviti da bi se došlo do tog pojma. Tako na neki način kompjuter “uči” nove pojmove, puni svoju bazu podataka i postaje “pametniji”.

Program za ZX Spectrum “Pojmovi” možete preuzeti ovdje.

Tomislav Talan